המזון שאנו אוכלים:

כמו שאנחנו אוכלים כך אנחנו נראים, זאת מטפורה כמובן .אך בהחלט יש השלכות של תזונה על העור. הגוף הוא לא פח אשפה והוא מגיב כאשר אנחנו אוכלים אוכל מטוגן, קמח לבן, וסוכרים. אני בדעה שככל שניתן יותר כבוד לגוף .כך הגוף יכבד גם אותנו. הכוונה שמומלץ לאכול פירות מכל הצבעים, ירקות מכל הצבעים, יותר דגים, עוף ובשר. אורז מלא ובכלל דגניים מלאים קמח מלא. ולהפחית בצורה משמעותית צריכת סוכר. עדיף לצרוך יוגורט לבן ופחות מעדנים ממותקים.

 

רגישות של העור:

העור מושפע מהרבה גורמים שלא תמיד אנחנו מודעים להם כמו:

  • מזג אוויר קר או חם. יובש או לחות. ושינויי עונות.
  • לחץ נפשי, בחינות. שינויים דרמטיים בחיים, דיכאון וכד’.
  • הורמונים: מחזור חודשי, ביוץ, הפסקת גלולות, הריון, לידה, שינויים הורמונליים וגיל המעבר.
  • דיאטות קיצוניות, שינוי בתזונה, חוסר שינה ועוד.

העור מגיב בשינוי במרקם של ממש ממה שהכרנו עד היום, ופתאום משתנה בצורה קיצונית.

כמו שכבר כתבתי, יש לעור חיים משל עצמו. אך הוא עדיין קשור קשר בלתי נפרד לגוף כולו.

 

העור והשמש:

אנשים מסוימים רק מחכים לבואה. ומתים עליה. והיא כנראה לא בדיוק אוהבת אותנו כשאנחנו לא קשובים להתנהגות לא מרוסנת מולה.

אחת הסיבות לפגיעה בעור בעקבות חשיפה לשמש הינו הרס מואץ של הסיבים שמותחים לנו את העור .וכך נוצרים רפיון וקמטים וכתוצאה מכך מראה עור מבוגר יותר. בנוסף השמש גורמת לנו להופעת כתמים ופגיעה בעור מגיל צעיר, בתקופה בה לא הייתה לנו מודעות לסכנה ולהשלכות.

כיסוי והגנה לצורך מניעה: למען שמירה על עורנו כדאי לאמץ לנו לבוש שאינו חושפני מדי.

חשוב מאד – שימוש קבוע בקרם הגנה ולהקפיד למרוח את הקרם בבוקר .ושוב 3 שעות אחרי. החשיפה העיקרית במשך החיים הינה בזמן נסיעה במכונית, הליכה, ושיזוף מכוון.

המלצה שלי לקנות קרם הגנה שהוא מיועד .ותמיד למרוח אותו אחרון .הוא יכול להיות בין spf-30 ל-50 עם הגנה מפני קרני uva ו-uvb שהן קרניים אולטרה סגוליות בעלות אורכי הגל שמגיעים לכדור הארץ.

שיזוף במכוני שיזוף נחשב כיום לאחד מגורמיי סיכון לקבל סרטן עור. לכן הוא לא מומלץ .

אין שיזוף בריא. בכל מצב גם מסנני הקרינה החזקים אינם מהווים חומה מפני השמש. הם נועדו לאפשר לנו חיים יותר תקינים.

ליאור בטיפול קוסמטי-רפואי

ליאור בזמן טיפול קוסמטי-רפואי

 

ניקוי ורחצה של העור:

פעולה בסיסית וחשובה ביותר לשמירה על איכותו ומראהו של העור. המטרה של הניקוי היא הרחקת חלקיקי אבק, חול, שאריות איפור, שאריות הפרשת חלב, זיעה, וכד’.
לניקוי העור די לנו בהמסה ובהקצפה של השכבה הזו. הסבון פנים הוא המתאים ביותר לפעולה זו.

שימוש מבוקר ולא מוגזם במים וסבון יתרמו למטרה זו.

מגבונים לחים: הם הפכו לאחד השימושים ביותר אך הם מכילים דטרגנט חומר ממיס שומן ולכלוך וגם רמה של פורמלין לא טוב להם שיישארו על העור. באשר הם עלולים לגרום לגירוי ופגיעה בחסם הטבעי.

 

סוגי עור:

כיום משתדלים מאוד לא לקטלג סוגי עור, מפני שכל עור יש לו בעצם שפה משלו. והוא מתנהג בצורה אינדיבידואלית. המון סיבות יכולות לגורם לו להיות כמו שהוא. לא פעם אני שומעת מלקוחה שהעור שלה היה נהדר עד שלב מסוים בחייה ופתאום חל בו שינוי דרמטי.

לכן, כיום כל עור מאבחנים לפי הרבה מאד פרמטרים, ואני אתן כאן אבחונים שיכולים לגרום לשינויים. כדי שתוכלו גם להיעזר.

שינויים של מצבים בחיים כמו בחינות, הפסקת גלולות, מתח נפשי, שינוי של מקום, פרידה, הריון, לידה, הנקה, עונות השנה, גיל בגרות, גיל הבלות. עיסוק בספורט (שחיה למשל), זיעה מרובה, עור חם, עור קר. עור שאוהב חומרים קלילים מקררים ונספגים, עור שאוהב חומרים משמנים, עור שקולט שמש ומגיב בפיגמנטציה, עור שסובל מנגעים כמו: סבוראה (ויש שכיחות גדולה לסוגי עור כאלה) אסתמה של העור, עור מעשן (שזה נושא בפני עצמו), עור אלרגי ועוד.

 

שינויים בעור המבוגר:

מרקם לא אחיד, העדר אחידות בגוון, העדר ברק, העדר מוצקות, התרבות של קמטוטים.

כיום אפשר לשפר את מרקם העור באמצעים בהם נוכל לנקוט ע”י שימוש בחומרים מקלפים וגורמים לפיליניג בקליניקה ובבית. חומרים המעודדים יצור קולגן, וחומצה היילרונית. פפטידים שיעילותם בממוצקות העור ועידודו. חומצות שמשמשות לזירוז יצור הקולגן ומצמצמות את קוטר הנקבוביות. ויטמין סי מעודד ומסייע בליחוח, ונוגדי חימצון שונים.

אבחון עור ברמה גבוהה יינתן ע”י איש מקצוע שמבין ויודע לקרוא את העור, ויוכל לאבחן את העור, לקרוא את כל הנתונים שלו. וגם לתת ייעוץ לכל עור באופן עצמאי.

לעיתים קרובות בעיקר כשאנו במצוקה. יש לנו נטייה לבקש עצות מכל מי שבסביבה הקרובה ואז מתחילות הטעויות הכי גדולות. מפני שמי שלא מבין – לא מבין!